ویزای توریستی امارات

ویزای توریستی امارات؛ مدارک مورد نیاز، قوانین و هزینه‌ها

admin | 14 بهمن, 1402

افرادی که به دنبال سفر به دبی با ویزای توریستی امارات هستند، باید مدارک لازم را به طور دقیق ارائه دهند و می‌توانند بدون نیاز به خروج از کشور به مدت ۳۰ روز آن را تمدید کنند.

امارات متحده عربی یکی از مناطق ثروتمند و شیخ‌نشین خاورمیانه است. به‌ علت وجود شهرهای توریستی‌ای مانند ابوظبی، دبی، شارجه و عجمان ویزای توریستی امارات پیش‌ازپیش طرفدار پیدا کرده است. همانطور که می‌دانید برای واردشدن به این شهرها می‌بایست از قبل برای دریافت ویزا یا پاسپورت خود اقدام کرده باشید. همچنین از آنجایی که هر ویزای امارات که با نام ویزای دبی نیز شناخته می‌شود؛ دارای انواع متفاوتی‌ست، آگاهی ‌از آن‌ها امری مهم تلقی می‌شود.

اگر می‌خواهید برای گذراندن تعطیلات و تفریح به کشور امارات یا شهر دبی سفر کنید به ویزای توریستی امارات نیاز خواهید داشت. در اینجا قصد داریم هزینه‌ها و مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی دبی و همچنین شرایط دریافت و مدت زمان اعتبار این ویزا را مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط اخذ ویزای توریستی امارات

طبق دستورالعمل‌های سفارت امارات، قوانین جدید شرایط اخذ ویزای توریستی امارات به شرح زیر است:

  • دختران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند برای اخذ ویزای دبی به صورت انفرادی اقدام کنند.
  • آقایان زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزای امارات به صورت انفرادی، ملزم به ارائه شناسنامه پدر و مادر خود هستند.
  • اگر از هر فرودگاهی غیر از فرودگاه دبی (ابوظبی، شارجه و …) به امارات وارد می‌شوید، باید در فرم درخواست اخذ ویزای امارات، افسر ویزا را از این مسئله آگاه کنید.
  • با توجه به اینکه اعتبار ویزای توریستی دبی ۱۴ روز معتبر است، اگر  بنا به هر دلیلی بیشتر از ۱۴ روز در دبی  اقامت داشته باشید، مشمول جریمه می‌شوید.
  • داشتن بیمه‌نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزای دبی الزامیست (این بیمه‌نامه بایستی توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی صادر شود).
  • صدور ویزای دبی برای آقایان زیر ۵۰ سال مجرد از سر گرفته شد. بر طبق این اطلاعیه آقایان مانند سابق می‌توانند برای دریافت ویزا و سفر به دبی اقدام کنند.

شرایط اخذ ویزای توریستی امارات

قوانین جدید ویزای توریستی دبی

پیش از این، بسیاری از ملیت‌ها در بدو ورود ویزای ۳۰ روزه دریافت می‌کردند و وقتی مهلت ۳۰ روزه شما تمام می‌شد، یک مهلت ۹ روزه برای تمدید ویزا داشتید. در غیر این صورت با جریمه مواجه می‌شدید. در قوانین جدید می‌توان انواع ویزای بازدید و توریستی را دو بار تمدید کرد. به این صورت که بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند قبل از انقضای دوره اول برای تمدید مجدد ویزای توریستی درخواست دهند. قیمت تمدید این ویزا ۶۰۰ درهم است.

ویزای توریستی پنج ساله چند بار ورود امارات

ویزا ۵ ساله دبی که برای اهداف توریستی صادر می‌شود، شرایط خاص خود را برای دریافت دارد. این نوع ویزا به نفع خانواده‌های مهاجران مقیم امارات است؛ زیرا آن‌ها می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به گذراندن فرآیند چندباره درخواست، به دیدار عزیزان خود بروند.

این ویزا به فرد اجازه می‌دهد تا حداکثر ۹۰ روز در کشور بماند. علاوه بر این، دارندگان ویزای توریستی دبی ۵ ساله می‌توانند درخواست تمدید ۹۰ روزه برای ورود و خروج از امارات متحده عربی را هر چند وقت یک بار که نیاز دارند، تمدید کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که تعداد دفعات تمدید آن بسیار زیاد است.

مراحل درخواست ویزای توریستی امارات

درخواست ویزای توریستی امارات به شکل آنلاین، مثل تمامی فرآیندهای ثبت‌نام، پروسه‌ای ساده دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

  1. جمع آوری اسناد: فرد متقاضی باید تمام مدارک لازم برای دریافت ویزای دبی از جمله پاسپورت و سایر مدارک را جمع‌آوری و اسکن کند.
  2. بررسی اعتبار پاسپورت: پاسپورت شما برای دریافت ویزای دبی باید حداقل شش ماه از تاریخ ورود به امارات اعتبار داشته باشد، در غیر این صورت باید برای پاسپورت جدید اقدام کنید.
  3. تکمیل فرم درخواست ویزا: متقاضی ویزای دبی باید با مراجعه به سامانه آنلاین اداره مهاجرت کشور امارات، فرم درخواست آنلاین را تکمیل و اطلاعات شخصی و مشخصات گذرنامه را ارائه کند.
  4. بارگذاری مدارک: پس از پر کردن فرم درخواست ویزای دبی، یک نسخه اسکن شده از تمام مدارک را باید در سایت آپلود کنید.
  5. پرداخت آنلاین: هزینه دریافت ویزا از متقاضیان در سایت اداره مهاجرت دولت امارات با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی به صورت آنلاین دریافت می‌شود، پس از پرداخت مبلغ، متقاضی باید تا بررسی مدارک منتظر بماند. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت مردود شدن ویزای دبی از سوی مرکز صدور ویزا، مبلغ واریزی قابل برگشت نیست.
  6. پردازش ویزا: پس از ارائه درخواست ویزای امارات، پاسپورت و سایر مدارک شما توسط افسر مهاجرت بررسی می‌شود و در صورتی که مانعی برای دریافت ویزا نباشد، ویزا در اسرع وقت صادر می‌گردد.
  7. ارسال ویزا: در صورت تایید درخواست ویزا شما از سوی اداره مهاجرت دبی، ویزا از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می‌شود. متقاضی باید یک کپی از این ایمیل را در زمان سفر همراه خود داشته باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی دبی

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی دبی

افرادی که به دنبال سفر به دبی با ویزای توریستی هستند، باید مدارک لازم را به طور دقیق ارائه بدهند. مدارک لازم برای ویزای توریستی امارات عبارتند از:

  • گذرنامه: متقاضی باید یک پاسپورت معتبر ارائه دهد. گذرنامه باید به صورت اسکن شده (در صورت درخواست آنلاین) ارائه شود. برای رسیدگی به درخواست ویزا، حداقل ۶ ماه اعتبار پاسپورت مورد نیاز است. صفحه اول و آخر پاسپورت باید به طور دقیق درج شود. کپی‌ها باید رنگی باشند.
  • فرم درخواست: متقاضیان باید فرم درخواست ویزا را پر کنند؛ فرم باید امضا شود و با دقت کامل پر شود. باید توجه داشته باشید که اطلاعات ارائه شده دقیق باشند، زیرا هرگونه اختلاف، می‌تواند منجر به تأخیر شود.
  • عکس: یکی دیگر از مدارک لازم برای ویزای توریستی دبی عکس است. عکس متقاضی باید جدید و با حجم کم بارگذاری شود. همچنین تصویر باید رنگی و مطابق با استانداردهای مشخصی باشد که توسط دولت تعیین شده‌اند.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی: شناسنامه و کارت ملی از مدارک شناسایی مهم و نشان دهنده هویت شما محسوب می‌شوند. برای اخذ ویزای توریستی امارات باید تصویری واضح از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی خود را ارسال کنید.
  • اطلاعات مالی: معمولاً اطلاعات مالی به ندرت مورد نیاز است؛ اما بهتر است که آن‌ها را در دسترس داشته باشید. این احتمال وجود دارد که به وضعیت مالی متقاضی شک کنند و بخواهند مطمئن شوند که آیا او می‌تواند با بودجه خود در کشور زندگی کند یا خیر.
  • اثبات آدرس: در برخی موارد خاص ممکن است که درباره آدرس محل سکونت شما برای صدور ویزای توریستی دبی سؤال کنند. به این ترتیب باید ثابت کنید که در محل مورد نظر سکونت دارید.

مقامات می‌توانند با توجه به شرایط هر متقاضی، علاوه بر موارد ذکر شده، هر مدرک دیگری را نیز درخواست کنند. در چنین مواردی مهم است که سایر اطلاعات مرتبط را در دسترس داشته باشید.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی امارات

بسته به تصمیم شما، ویزای توریستی امارات می‌تواند به مدت ۳۰ روز یا ۹۰ روز، برای یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد؛ اخیراً کشور امارات متحده عربی یک ویزای پنج ساله را راه‌اندازی کرده است که به گردشگران خارجی امکان می‌دهد چندین بار با حمایت شخصی خود وارد کشور امارات شوند و در هر بازدید به مدت ۹۰ روز در امارات بمانند. این مدت می‌تواند برای ۹۰ روز دیگر نیز تمدید شود.

تمدید ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی دبی را می‌توان بدون نیاز به خروج از کشور به مدت ۳۰ روز تمدید کرد. این تمدید ۳۰ روزه را می‌توان دو بار انجام داد. هزینه تمدید ویزای توریستی امارات که باید قبل از انقضای ویزای فعلی انجام شود، ۶۰۰ درهم است. در صورتی که در تمدید ویزای خود تأخیر داشته باشید، برای هر روز اقامت بیش از حد خود بدون تمدید ویزا باید ۱۰۰ درهم جریمه بپردازید که این جریمه از ۱۰ روز پس از انقضای ویزا محاسبه می‌شود.

هزینه ویزای توریستی امارات

هزینه ویزای توریستی امارات

هزینه ویزا توریستی دبی با توجه به انواع آن متفاوت است؛ از این رو مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر قیمت ویزای توریستی، مدت زمان آن خواهد بود. به این صورت که در حال حاضر نرخ ویزای توریستی ۳۰ و ۶۰ روزه، ۱۰۰ درهم افزایش یافته است.

برای مثال، هزینه ویزای توریستی یک ماهه صادر شده توسط ICA از ۲۷۰ درهم به ۳۷۰ درهم تغییر کرده است. به این ترتیب نرخ انواع دیگر ویزای بازدید هم به همین شکل تغییر می‌کنند. مسافران امارات که پس از صدور ویزای سفر خود نمی‌توانند وارد این کشور شوند، باید با پرداخت هزینه‌ای، ویزای خود را لغو کنند. هزینه لغو ویزای استفاده نشده بسته به آژانس‌های مسافرتی متفاوت است.

با این حال، هزینه لغو ویزای توریستی دبی تا ۳۰۰ درهم تخمین زده می‌شود. البته تمدید ویزا توریستی دبی به دفعات امکان پذیر است؛ مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه ۲۰۰ درهم، ورود خود را به کشور تا ۲ ماه دیگر تمدید کنند.

همان طور که توسط مقامات گزارش شده است، پورتال ویزای جدید را رد می‌کند؛ مگر اینکه درخواست برای ویزای استفاده نشده توسط سیستم مهاجرت لغو شود.

دلایل ریجکت ویزای توریستی دبی و امارات

هر کشوری قوانین به خصوص خودش را دارد و رجیکت شدن ویزا به معنای عدم پذیرش مسافر از سوی سفارت امارات متحده عربی است و شما حق اجازه ورود به کشور امارات را ندارید. دلایل ریجکت شدن ویزا در دبی عبارتند از:

  • انجام هر گونه خلاف در کشور امارات باعث رجیکتی ویزا می‌شود. به طور مثال اگر در ویزای اول به موقع خاک کشور را ترک نکرده‌اید، دیگر نمی‌توانید درخواست ویزای توریستی دهید. باید با قوانین شهری امارات آشنایی داشته باشید و قوانین مربوط را به دقت رعایت کنید.
  • چنانچه ویزا توریستی را دریافت کرده‌اید اما از آن استفاده نکرده‌اید باید به سفارت امارات متحده عربی اطلاع دهید، تا اگر دوباره قصد تقاضای ویزا داشتید، ریجکت نشوید.
  • عدم وضوح عکس چاپ شده بر روی پاسپورت یکی از دلایل رجیکت شدن ویزای امارات است. پس اسکن صفحه اول پاسپورت شما باید خوانا باشد و هم چنین دقیقاً چهره فعلی شما باشد. اگر عمل جراحی زیبایی صورت انجام دادید و عکس پاسپورت برای قبل از عمل است، باید یک پاسپورت جدید با عکس جدید درخواست دهید.
  • اگر سن ۵۰ سال دارید و هم چنان مجرد هستید، ممکن است که درخواست ویزای دبی شما هم ریجیکت شود. البته این قانون در سال جاری تغییر پیدا کرده است.
  • اگر در گذشته اقامت دبی را داشته‌اید و بی‌دلیل خاک این کشور را ترک کرده‌اید باید به اداره مهاجرت دبی اطلاع دهید و دلایل خود را توضیح دهید. چنانچه این کار انجام ندهید برای درخواست ویزای مجدد احتمال ریجکت شدن وجود دارد.
  • ارائه کارت شناسایی و کارت ملی برای تقاضای ویزا ضروری بوده است و همچنین پاسپورت شما نباید دارای هیچ گونه خط خوردگی باشد.

ویزای توریستی دبی

سوالات متداول درباره ویزای توریستی دبی

در ادامه به مرور برخی سوالات متداول درباره ویزای توریستی امارات خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی امارات کدامند؟

  • تصویر صفحه اول پاسپورت
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • عکس
  • بیمه‌نامه مسافرتی

هزینه ویزای توریستی دبی چقدر است؟

هزینه صدور ویزای عادی ۱۰ روز اقامت برای هر بزرگسال، ۳۱۰ درهم و ویزای ۱ ماهه یکبار ورود هر بزرگسال ۳۳۰ درهم و ویزای ۱ ماهه با چندبار اجازه ورود، ۵۵۰ درهم است. اجازه ورود، ۲۸۰ درهم است.


نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

مقالات پربازدید

بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت: راهنمای جامع برای ایرانیان

19 شهریور, 1403
خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی: قیمت خانه و آپارتمان در امارات ۲۰۲۴

16 شهریور, 1402
ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵: زمان، شرایط و هزینه لاتاری امریکا ۱۴۰۳

19 مهر, 1402
اقامت کاری دبی

اقامت کاری دبی: شرایط و هزینه ویزای کار امارات ۲۰۲۴

04 خرداد, 1402
شرايط اخذ پاسپورت دومينيكا قیمت پاسپورت دومینیکا 2022

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا: قیمت پاسپورت دومینیکا ۲۰۲۴

07 آذر, 1402
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید