سرمایه گذاری در دبی

چرا در دبی سرمایه گذاری کنیم؟

admin | 12 اسفند, 1402

از مزیت‌های سرمایه گذاری در دبی باخبر هستید؟ دلایل جذابیت این شهر برای سرمایه‌گذاران را می‌دانید؟ ریسک سرمایه گذاری در شهر دبی بسیار پایین است و با این کار می‌توانید خیلی زود سرمایه خود را چند برابر کنید.

دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و تجاری در سرتاسر جهان محسوب می‌شود. این شهر، به عنوان بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی، یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای خاورمیانه است و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای ساکنان آن موجود است. همه این‌ها سرمایه گذاری در دبی را برای متقاضیان بسیار جذاب کرده است و سالانه افراد زیادی به این منظور به دبی سفر می‌کنند. در این مطلب بعد از مرور دلایل جذابیت دبی برای سرمایه‌گذاران، مزایای سرمایه گذاری در دبی را توضیح خواهیم داد. برای خرید ملک در دبی می‌توانید با متخصصان ما در مجموعه پث‌وی (PathWay Visas Persian) در تماس باشید.

دلایل جذابیت دبی برای سرمایه‌گذاران

در این قسمت دلایل جذابیت دبی برای سرمایه‌گذاران را توضیح می‌دهیم:

بازده اجاره بالا (۷ تا ۱۰ درصد)

بازده اجاره به زبان خیلی ساده به تفاوت میان درآمدی که از اجاره دادن ملک می‌گیرید و کل هزینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک انجام داده‌اید گفته می‌شود. دو روش متفاوت برای محاسبه بازده اجاره وجود دارد. در یکی از آنها درآمد اجاره تقسیم بر ارزش ملک و ضرب در ۱۰۰ می‌شود. درصد به دست آمده را بازده اجاره کلی (Gross rental yield) می‌نامند. در روش دوم که بازده اجاره خالص (Net rental yield) نام دارد، درآمد اجاره منهای هزینه‌های ملک و سپس تقسیم بر ارزش ملک می‌شود. هرچه عدد به دست آمده که معمولا به صورت درصد نشان داده می‌شود بالاتر باشد، بازده اجاره نیز بالاتر است و در نتیجه سرمایه‌گذار سود بیشتری می‌کند. بازده اجاره ملک در دبی حدود ۷ تا ۱۰ درصد است که مقدار قابل توجهی به حساب می‌آید.

مالکیت ۱۰۰ درصدی

با خرید ملک و سرمایه گذاری در دبی ، شما مالکیت صد درصدی آن ملک را خواهید داشت. مالکیت ۱۰۰ درصدی یا مطلق به این معناست که هیچکس به جز مالک حقی در قبال آن ملک خریداری شده ندارد. در نتجیه مالک می‌تواند تا ابد از ملک خود برای هر منظوری که می‌خواهد استفاده کند؛ البته با رعایت قوانین محلی. فروش چنین ملکی نیز در دبی نیاز به اجازه و رضایت دولت ندارد و در نتیجه کار اداری کمتری را می‌طلبد.

دلایل جذابیت دبی برای سرمایه‌گذاران

دومین کشور امن جهان

دبی بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی محسوب می‌شود و امارات به عنوان دومین کشور امن جهان شناخته شده است. درصد جرم و جنایت در دبی خیلی پایین است و دلیل اصلی آن این است که اکثر جمعیت آن را خارجی‌ها تشکیل داده‌اند که اگر جرمی مرتکب شوند، از کشور اخراج خواهند شد. همچنین حضور پلیس خصوصا در قسمت‌های توریستی شهر شدیدا پررنگ است و دوربین‌های مداربسته در همه خیابان‌ها کار گذاشته شده‌اند. در نتیجه اگر قصد سرمایه گذاری در دبی و خرید ملک در این شهر را دارید، می‌توانید از امنیت خود و خانواده‌تان مطمئن باشید و با خیال آسوده در دبی زندگی کنید.

جمعیت رو به رشد

جمعیت دبی در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰۰۷۵۸۳ نفر تخمین زده می‌شود. در سال ۱۹۵۰ جمعیت دبی برابر با ۲۰۰۰۰ نفر بود. جمعیت دبی در سال گذشته ۴۳۲۰۱ نفر افزایش یافته است که نشان‌دهنده رشد سالانه ۱.۴۶ درصدی است. این شهر جهانی به عنوان مرکز تجاری خاورمیانه شناخته می‌شود و فرهنگ غنی‌ای دارد. همچنین این شهر را بیشتر به خاطر ساحل‌ها، آب و هوای آفتابی، کویرها و مهمان‌نوازی‌اش می‌شناسند. اقتصاد روبه‌رشد و متمایزش منجر به پیشرفت خارق‌العاده این شهر در دهه‌های گذشته شده است. در سال ۲۰۱۶ جمعیت دبی بیشتر از ۲.۵ میلیون نفر بود و انتظار می‌رود رشد سالانه جمعیت آن در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد. در واقع رشد سالانه جمعیت دبی حدود ۱۰.۷٪ است. زیبایی، اقتصاد در حال رشد و در دسترس بودن انواع شغل‌ها، دبی را تبدیل به مکانی جذاب برای مهاجرت و زندگی کرده‌اند.

فرهنگ جهانی

دبی را جهانی‌ترین شهر دنیا نامیده‌اند. طبق آماری در سال ۲۰۱۸، حدود ۸۳ درصد (۲.۶ میلیون) از جمعیت دبی را خارجی‌هایی تشکیل می‌دادند که به ۱۴۰ زبان مختلف صحبت می‌کردند. ساکنان دبی از بیش از ۲۰۰ کشور مختلف هستند و ۱۴۰ زبان متفاوت دارند. بیشترین زبان‌هایی که در این شهر صحبت می‌شوند عبارتند از عربی، انگلیسی، هندی، اردو، فارسی، بنگالی، تامیل، تاگالوگ، چینی، مالایالام، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی. دبی در کنار شهرهایی چون لندن، هنگ کنگ، نیویورک، سنگاپور و توکیو، از مراکز اصلی چیزهای مختلفی چون کالا، خدمات، سرمایه‌گذاری، اطلاعات و ارتباطات است.

زیرساخت در سطح جهانی

امارات متحده عربی به عنوان سومین مقصد برای سرمایه‌گذاری زیرساختی شناخته می‌شود که شهر دبی نیز با استراتژی گسترش عظیمش در صدر قرار دارد. ارزش توسعه‌های زیرساختی دبی در حال حاضر معادل ۴۲.۵ میلیارد دلار است که مقدار زیادی از آن در حمایت از ساخت و سازهای اکسپو ۲۰۲۰ در دبی بود؛ اولین رویداد اکسپوی جهانی که در خاورمیانه برگزار می‌شد. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار از بودجه دولت برای پروژه‌های جدید زیرساختی کنار گذاشته شده بود. یکی از مهم‌ترین ‍پروژه‌ها نیز گسترش مرکز جهانی دبی (Dubai World Central) بود که به منظور تبدیل دبی به یکی از قطب‌های شرکت‌های هواپیمایی انجام شد. همه این موارد، سرمایه گذاری در دبی را برای متقاضیان بسیار جذاب کرده است.

گردشگری رو به رشد

در دسامبر ۲۰۲۲ گزارشی از وبسایت Travel Tourism نشان داد که گردشگری در دبی در حال رشد است و در طی ۱۰ ماه ۱۱.۴ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی داشته است. این تعداد بازدیدکننده به نسبت سال قبل در همین بازده زمانی، ۱۳۴٪ افزایش داشته است. طبق شاخصی که Euromonitor International منتشر کرد، دبی در میان ۱۰۰ شهر در رتبه دوم قرار گرفت و قبل از دوره کرونا، در ده ماه اول سال ۲۰۱۹ رکوردی برابر با ۱۳.۵۰ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی را ثبت کرد.

دلایل سرمایه گذاری در دبی

شهری بدون مالیات بر دارایی

یک شرکت بریتانیایی به نام Knight Frank اخیرا گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد با خرید ملک در دبی، نسبت به ۱۵ شهر دیگر در جهان کمترین مالیات را پرداخت خواهید کرد. در واقع هیچ مالیاتی روی املاک خود در دبی پرداخت نمی‌کنید. همین موضوع نیز دبی را تبدیل به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران کرده است. به دلیل درآمدهایی که دبی از نفت و تجارت دارد، نیازی به درآمدزایی مستقیم از طریق مالیات ندارد.

ارز با ثبات

پول رایج کشور امارات و دبی درهم است که به عنوان با ثبات‌ترین ارز در خاورمیانه شناخته می‌شود. این موضوع دبی را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین شهرها برای سرمایه‌گذاری، تجارت، تفریح و اقامت کرده است.

برنامه‌های پرداخت راحت

برای اکثر مردم پرداخت ۱۰۰٪ پیش پرداخت هنگام خرید ملک در دبی دشوار است. به همین دلیل است که روند خرید اقساطی ملک بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. توسعه دهندگان املاک برای سهولت و راحتی خریداران خود یک طرح پرداخت جامع را به آنها ارائه می دهند. اساسا یک طرح پرداخت تعداد اقساط پرداختی در یک بازه زمانی ثابت و همچنین مبلغی که باید در هر قسط هنگام خرید ملک در دبی پرداخت شود را مشخص می‌کند. لازم به ذکر است که فروشندگان مختلف انواع متفاوتی از طرح‌های پرداخت را ارائه می‌دهند.

موقعیت استراتژیک

دبی یک مرکز تجاری جهانی و مدخلی برای بازارهای رو به رشد است و از طریق تلاش‌های هماهنگ دولت دبی، به مکان برجسته جهانی برای کسب و کارهای با رشد سریع که از موانع جغرافیایی فراتر می‌روند تبدیل شده است. دبی با زیرساخت‌های آماده برای آینده و ذهنیتی متمرکز بر پیشرفت، از مزیت موقعیت جغرافیایی خود استفاده کرده و به کسب و کارهایی که در اینجا مستقر هستند، دسترسی آسان به دو سوم جذاب‌ترین بازارهای رو به رشد جهان را می‌دهد. دبی در یک تقاطع جغرافیایی استراتژیک قرار دارد که شرق و غرب و شمال و جنوب را به هم متصل می‌کند و پلی طبیعی بین سازندگان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برخی از پرمصرف‌ترین کالاهای جهان ایجاد کرده است. از نظر منطقه‌ای، شهرت به دست آمده برای ثبات، اعتبار و به عنوان یک محیط کم خطر، دبی را به مدخلی عالی برای خاورمیانه، آسیا و آفریقا تبدیل کرده است. همه این‌ها سرمایه گذاری در دبی را برای متقاضیان بسیار جذاب کرده است.

مزایای سرمایه گذاری در دبی

مزایای سرمایه‌‌گذاری در دبی کدامند؟

در این قسمت مروری بر مزیت‌های سرمایه گذاری در دبی خواهیم داشت:

شاخص حباب و ریسک سرمایه گذاری پایین

موسسه UBS Group AG یک بانک چندملیتی سرمایه‌گذاری و یک شرکت خدمات مالی است که در سوئیس تاسیس شده. این بانک به عنوان بزرگترین موسسه بانکی سوئیس و بزرگترین بانک خصوصی جهان در تمام مراکز مالی مهم حضور دارد. این موسسه در سال ۱۸۶۲ در کنار ظهور صنعت بانکداری سوئیس تاسیس شد. موسسه UBS Group AG بزرگترین ثروت خصوصی در جهان را مدیریت می‌کند و تقریبا نیمی از میلیاردرهای جهان را در میان مشتریان خود دارد.

هر سال UBS شاخص حباب جهانی را منتشر می‌کند. این شاخص قیمت املاک مسکونی در ۲۵ شهر بزرگ در سراسر جهان را تجزیه و تحلیل می‌کند. گزارش شاخص UBS در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که شهر دبی در میان ۲۵ شهر، در رتبه ۲۴ قرار گرفته و شاخص حباب آن برابر با ۰.۱۶ شده است. در نتیجه ریسک سرمایه گذاری در دبی نسبت به شهرهایی چون تورنتو، فرانکفورت، زوریخ، مونیخ، هنگ کنگ، ونکوور، آمستردام، تل آویو، توکیو، میامی، لس آنجلس و استکهلم خیلی پایین‌تر است.

سوددهی سریع

طبق گزارش دیگری از UBS، مشخص شده است که اگر در دبی ملکی را بخرید، فقط ۱۶ سال طول می‌کشد تا از طریق اجاره آن ملک بتوانید پول خول ملک را دربیاورید. شاید ۱۶ سال به نظر زیاد برسد، اما نسبت به دیگر شهرهای مهم جهان این زمان خیلی کم است. به عنوان مثال این زمان در مونیخ، هنگ کنگ و فرانکفورت ۴۴ سال، در زوریخ ۴۰ سال، در پاریس و استکهلم ۳۳ سال، در سیدنی ۳۲ سال، در آمستردام ۳۱ سال، در توکیو ۳۰ سال، در سنگاپور ۲۸ سال، در تورنتو، لندن و میلان ۲۷ سال و در ونکوور ۲۶ سال است. دلیل اصلی این موضوع این است که ملک شما در دبی معاف از مالیات است و مالیاتی برای املاک خود پرداخت نمی‌کنید.

مزیت های سرمایه گذاری در دبی

قیمت پایین تر ملک نسبت به دیگر شهرهای مهم جهان

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در دبی این است که شما در دبی می‌توانید با هزینه پایین‌تر، ملک بزرگ‌تری را خریداری کنید. به عنوان مثال با یک میلیون دلار می‌توانید در دبی یک ملک ۱۴۳ متری بخرید. در حالی که با همین پول در اکثر شهرهای مهم جهان، ملک کوچک‌تری می‌توانید بخرید. با یک میلیون دلار در موناکو یک ملک ۱۶ متری، در هنگ کنگ یک ملک ۲۲ متری، در نیویورک و لندن یک ملک ۳۱ متری، در سنگاپور یک ملک ۳۶ متری، در لس آنجلس یک ملک ۳۹ متری، در ژنو یک ملک ۴۱ متری، در پاریس یک ملک ۴۶ متری، در سیدنی یک ملک ۵۲ متری، در شانگهای یک ملک ۵۷ متری، در توکیو یک ملک ۶۷ متری، در برلین یک ملک ۷۳ متری، در میامی یک ملک ۹۳ متری، در ملبورن یک ملک ۹۷ متری و در استانبول یک ملک ۱۰۹ متری می‌توانید خریداری کنید.

دریافت اقامت موقت و دائم

اگر در دبی سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید برای خود و خانواده‌تان اقامت موقت و دائم بگیرید. پس اگر به دنبال مهاجرت و شهر جدیدی برای زندگی هستید، سرمایه گذاری در دبی می‌تواند از این نظر نیز برایتان مناسب باشد.

مزایای زیاد پاسپورت امارات

اگر در دبی سرمایه‌گذاری کنید و پاسپورت امارات را بگیرید، می‌توانید از مزیت‌های بی‌شمار پاسپورت آن نیز بهره ببرید. پاسپورت امارات به عنوان یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان شناخته می‌شود و با در دست داشتن آن می‌توانید بدون ویزا به ۱۱۳ کشور سفر کنید و با سفر به ۵۴ کشور دیگر نیز به محض ورود، ویزا بگیرید.

از دیگر مزیت‌های سرمایه گذاری در دبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رشد اقتصادی بالا
  • هزینه‌های پایین انرژی نسبت به درآمد
  • ثبات اقتصادی و سیاسی
  • تنوع در اقتصاد و استفاده دولت از طرح‌های نوین
  • نبودن مالیات در بیشتر موارد
  • مالکیت صد درصدی ملک

سخن پایانی

دبی بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی و یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری و تجاری جهان است. در این مطلب در ابتدا مروری بر دلایل جذاب بودن دبی برای سرمایه‌گذاران داشتیم و سپس مزایای سرمایه گذاری در دبی را برشمردیم و توضیح دادیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این شهر را دارید و می‌خواهید برای خرید ملک در دبی اقدام کنید، می‌توانید با متخصصان تیم پث‌وی (PathWay Visas Persian) در ارتباط باشید.


نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

15 + بیست =

مقالات پربازدید

بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت: راهنمای جامع برای ایرانیان

19 شهریور, 1403
خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی: قیمت خانه و آپارتمان در امارات ۲۰۲۴

16 شهریور, 1402
ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵: زمان، شرایط و هزینه لاتاری امریکا ۱۴۰۳

19 مهر, 1402
اقامت کاری دبی

اقامت کاری دبی: شرایط و هزینه ویزای کار امارات ۲۰۲۴

04 خرداد, 1402
شرايط اخذ پاسپورت دومينيكا قیمت پاسپورت دومینیکا 2022

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا: قیمت پاسپورت دومینیکا ۲۰۲۴

07 آذر, 1402
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید