پست داک در دانمارک

admin | 21 دی, 1399

اگر از علاقه‌مندان به گذراندن دوره‌ی پست‌داک هستید شاید به تحصیل در اروپا و کشور دانمارک فکر کرده‌باشید. در این مطلب سعی داریم تا شما را با زوایای مختلف گذراندن دوره‌ی پست‌داک در دانمارک آشنا کنیم.

دانمارک

چرا تحصیل در دانمارک؟

ممکن است این دلایل باعث شوند برای تحصیل در دانمارک ترغیب شوید!

  • شما بخشی از یک سیستم آموزشی غافلگیرکننده خواهیدشد:ممکن است که خیلی از مردم درباره‌ی این ندانند که سیستم آموزشی دانمارک مثل بقیه نیست.برای مثال وقتی به دانشگاه‌های دانمارک بروید،میبنید که بحث‌ها و سخرانی ها به‌جای کل کلاس در گروه‌های کوچک صورت می‌گیرد.چیز به‌خصوص دیگری که درباره‌ی آن وجود دارد این است که آموزش بیشتر بین‌المللی و آمیخته با تحقیق می‌باشد که می‌تواند شانسی برای همکاری با مؤسسات تحقیقاتی دیگر و به‌دست آوردن فرصت‌های شغلی بهتر برای آینده باشد.
  • شما یک زندگی تحصیلی بسیار اجتماعی خواهید داشت: دانشگاه‌های دانمارکی درواقع بسیار به تعاملات اجتماعی تأکید دارند.اگر شما به دانشگاه‌های دانمارکی بروید، ملاقات‌های مرتبی را در فضای باز به‌همراه فعالیت‌های اجتماعی خواهید داشت.درست است که دانشگاه‌ها معمولاً سعی در برقراری فضای شادی دارند اما درباره‌ی پرورش آکادمیکی دانشجویان بسیار جدی هستند. وجود ۷ دانشگاه در بین بهترین دانشگاه‌های جهان مبین همین مسئله است.
  • شما هوگه‌ی دانمارکی را تجربه خواهید کرد:درواقع هوگه یک مشخصه برای دانمارک است.هوگه اساساً یعنی این‌که شما در یک آب‌وهوای سرد کنار آتش بنشینید و درحالی‌که لباس‌های گرم برتن دارید در روشنایی کم آبنبات بخورید!اگر فکر می‌کنید این معنی زیادی نمی‌دهد کافی است یکبار آن‌را امتحان کنید تا به تأثیر مثبت و احساس زیبای آن پی ببرید.
  • شما خواهید فهمید که چه چیزی شما را خوشحال می‌کند:مردم دانمارک همیشه در رده‌بندی خوشحال‌ترین مردم جهان در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرند. شاید وقت آن است همیشه شاد زندگی کردن را از مردم دانمارک یاد بگیرید!
  • مناظر و حیات‌وحش فوق‌العاده:برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که حیات‌وحش برای ایجاد فضای بیشتر برای انسان ازبین رفته‌است،در دانمارک شما شانس این را خواهید داشت تا گوزن‌های‌‌شمالی،گرازها،گرگ‌ها،خرس‌های قهوه‌ای،خارپشت‌ها،روباه‌ها،موش‌های خرما و غیره را ببینید.همچنین می‌توانید از مناظر زیبای کوهستان‌ها،دریاچه‌ها،جنگل‌ها و جزایر لذت ببرید.

برخی از دانشگاه‌های بین‌المللی :

تعداد محصلان بین المللی در مقطع PHD و Postdoc در دانمارک نسبتاً بالا هستند. در سال ۲۰۰۴ ،  ۲۶ درصد از کسانی‌که در این مقطع تحصیل می‌کردند، شهروندان خارجی بودند.

با اینکه زبان رسمی در اینجا دانمارکی است،اما این مانعی برای دانشگاه‌ها نیست که در آن افراد به انگلیسی صحبت کنند،بخوانند یا بنویسند.در پایین لیست تعدادی از دانشگاه‌های بین‌المللی در دانمارک آورده شده است.

  • University of Alaborg
  • University of Aarhud
  • Copenhagen Business School
  • University of Copenhagen
  • Roskilde University center
  • University of Southern Denmark
  • Technical University of Denmark
  • The IT-University of Copenhagen

مؤسسات تحقیقاتی:

برخی از مهم‌ترین مؤسسات تحقیقاتی در دانمارک عبارتند از:

  • Copenhagen Business School – CBC
  • Danish Institute for human Rights – DIHR
  • Danish Institute for International Studies – DIHS
  • Danish National Institute for Social Reserch

بنیاد Calsberg به دانشجویان پست‌داک بورسیه اهدا می‌کند و برای رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی اپلای می‌پذیرد.

همچنین انجمن تحقیق دانمارک بورسیه‌های مختلفی برای متقاضیان پست‌داک ارائه می‌دهد و در رشته‌های تاریخ،حقوق،علوم سیاسی و غیره اپلای می‌پذیرد.

تحصیل دانمارک

دانشگاه Copenhagen:

این دانشگاه در سال ۱۴۷۹ تأسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی آموزش عالی در دانمارک به‌شمار می‌رود. بیش از ۲۰۰ دوره‌ی آکادمیک برای تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله علوم سلامت،علوم انسانی،حقوق و غیره برگزار می‌کند.

چرا این دانشگاه؟ دانشگاه یک محیط امن برای زندگی و تحصیل دارد و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای رفتار دانشجویان به‌کار می‌بندد. همچنین دانشجویان در اینجا می توانند از راه‌های مختلفی برای درس خواندن استفاده کنند مثل یادگیری در فضای باز یا تحصیل آنلاین پاره‌وقت.

ددلاین پذیرش:۱ آگوست ۲۰۲۰

کشورهای واجد شرایط:همه‌ی ملیت‌ها

چگونه اپلای کنیم؟

همه‌ی داوطلبان علاقه‌مند درخواست خود را برای پذیزش در مقطع پست‌داک به دانشگاه ارائه می‌دهند.

مدارک اپلای:تاریخچه‌ی مختصری از زندگی،گواهی تحصیلی(مقطع کارشناسی و PHD)،لیست کامل انتشارات،پرینت جداگانه از مدارک پیوست،مدرک زبان انگلیسی (برای مثال ILETS یا TOEFL)

در نهایت امیدواریم با اطلاعاتی که دانمارک و دوره‌های پست‌داک در آن کسب کرده‌اید،بهترین تصمیم را برای سپری کردن تحصیلات خود گرفته باشید.


نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

19 − یک =

مقالات پربازدید

بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت: راهنمای جامع برای ایرانیان

19 شهریور, 1403
خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی: قیمت خانه و آپارتمان در امارات ۲۰۲۴

16 شهریور, 1402
ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵: زمان، شرایط و هزینه لاتاری امریکا ۱۴۰۳

19 مهر, 1402
اقامت کاری دبی

اقامت کاری دبی: شرایط و هزینه ویزای کار امارات ۲۰۲۴

04 خرداد, 1402
شرايط اخذ پاسپورت دومينيكا قیمت پاسپورت دومینیکا 2022

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا: قیمت پاسپورت دومینیکا ۲۰۲۴

07 آذر, 1402
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید