زبان دروازه دبی: راهنمای کامل مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۴

Fahime | 11 تیر, 1403

امروزه، دبی به عنوان قطب تجارت و گردشگری در خاورمیانه، به مقصدی محبوب برای مهاجران از سراسر جهان تبدیل شده است. یکی از الزامات مهم برای مهاجرت به این شهر ارائه مدرک زبان معتبر است.

کشور امارات متحده عربی امروزه با سیاست‌های اقتصادی خاص خود، موفق شده تا به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود. این کشور بالاترین درصد سرمایه‌گذاران خارجی را در منطقه دارد. اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید، قبل از هر چیزی باید روش مهاجرتی خود را مشخص کنید. این موضوع مدارک موردنیازتان را مشخص خواهد کرد. برای مثال شما برای خرید ملک و اخذ اقامت موقت از این طریق، نیازی به ارائه مدرک زبانی خاصی ندارید، اما ارائه انواع مختلف مدرک زبان برای مهاجرت به دبی از طریق کار و یا تحصیل، الزامی است. انواع مدرک زبان برای مهاجرت به امارات با توجه به روش مهاجرت فرد متفاوت خواهد بود. ما در این مقاله جامع، به بررسی کلیه مدارک زبان موردنیاز برای مهاجرت به دبی در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت مدرک زبان برای مهاجرت به دبی

قبل از هر چیز باید بدانید که زبان رسمی امارات متحده عربی، عربی است. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، خوب است تا به این زبان آشنایی داشته باشند تا راحت‌تر زندگی کنند. اگرچه آشنایی با زبان عربی می‌تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد، اما فراموش نکنید که نود درصد جمعیت دبی را مهاجران سراسر دنیا تشکیل داده‌اند و به همین دلیل اهمیت دانستن زبان انگلیسی بسیار بالاتر است. در حقیقت زبان انگلیسی، زبان تجارت در دبی بوده و ارائه مدرک زبان انگلیسی می‌تواند فرصت‌های شغلی شما را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. همچنین خوب است بدانید که انگلیسی ‌زبان آموزش در بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های دبی بوده و ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در این مؤسسات ضروری است. درنهایت باید بگوییم که آشنایی با زبان انگلیسی به شما در برقراری ارتباط با مردم محلی، کارمندان دولت و دیگر مهاجران کمک می‌کند. بنابراین داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به دبی را باید امری ضروری بدانید.

انواع مدارک زبان موردنیاز برای مهاجرت به دبی

اگرچه در برخی از موارد، برای مهاجرت به دبی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید، اما حتی در این مورد نیز شما نیاز به تسلط کافی به زبان انگلیسی خواهید داشت. اما در مهاجرت‌های کاری و تحصیلی، به دلیل تحصیل و کار در یک محیط بین‌المللی، شما نیاز به ارائه مدرک زبان برای مهاجرت به امارات خواهید داشت. برخی از این مدارک عبارت‌اند از:

  • آیلتس (IELTS): آزمون بین‌المللی انگلیسی آیلتس، یکی از معتبرترین مدارک زبانی به شمار می‌رود که توسط بسیاری از سازمان‌های مهاجرتی و آموزشی پذیرفته می‌شود.
  • امتحان امارات (Emirates Standardized Assessment Test – EMASAT): آزمونی که توسط مرکز ارزیابی زبان امارات (Emirates Language Assessment Center – ELAC) برگزار می‌شود و به‌طور خاص برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد مهاجر به امارات طراحی شده است.
  • آزمون انگلیسی تجاری (Business English Test – BET): آزمونی که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی در محیط تجاری طراحی شده است.
  • مدرک زبان انگلیسی دانشگاه‌ها: برخی از دانشگاه‌های دبی از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند که در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه شرکت کنند.

نمره مورد نیاز در هر مدرک زبان

نمره حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به دبی برای هر جایگاهی می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر برای اخذ یک جایگاه علمی معتبر درخواست داده باشید، نمره آیلتس و یا هر مدرک موردنظر دیگری که از شما خواسته‌شده است، باید بالا باشد. اما در حالت کلی برخلاف کشورهای اروپایی، شما نیاز به نمره بالایی برای مدرک زبان خود نخواهید داشت. به‌طور مختصر و کلی نمرات آزمون‌های زبان مختلف به این صورت هستند:

  • آیلتس: نمره مورد نیاز در آزمون آیلتس بستگی به نوع ویزای درخواستی و پذیرش دانشگاه یا موسسه آموزشی دارد. به‌طورکلی، برای ویزای کار به نمره حداقل ۶ و برای پذیرش در دانشگاه‌ها به نمره حداقل ۶.۵ در آزمون آیلتس نیاز است.
  • امتحان امارات (EMASAT): نمره مورد نیاز در آزمون امارات بستگی به نوع ویزای درخواستی دارد. به‌طورکلی، برای ویزای کار به نمره حداقل ۶۰۰ نیاز خواهید داشت.
  • آزمون انگلیسی تجاری (BET): نمره مورد نیاز در آزمون انگلیسی تجاری بستگی به سطح شغلی و پذیرش کارفرما دارد. به‌طورکلی، برای سطح مدیریتی به نمره حداقل C1 و برای سطح کارشناسی به نمره حداقل B2 در آزمون انگلیسی تجاری نیاز است.
  • مدرک زبان انگلیسی دانشگاه‌ها: نمره مورد نیاز در مدرک زبان انگلیسی دانشگاه‌ها بستگی به دانشگاه و رشته تحصیلی دارد. دانشجویان باید با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه یا تماس با اداره پذیرش اطلاعات دقیق را در این مورد کسب کنند.

نکات مهم برای انتخاب مدرک زبان مناسب

به هر دلیلی و با هر هدفی که قصد مهاجرت به دبی را دارد، باید قبل از اقدام به مهاجرت، تمام موارد مهم را در نظر بگیرید. برای مثال اگر هدفی که دنبال می‌کنید، نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره بالا داشته باشد، باید بدانید که پروسه یادگیری زبان تقریبا طولانی بوده و شما باید زمان خوبی را برای این هدف در نظر بگیرد. برخی از مهم‌ترین مواردی که در مورد مدرک زبان برای مهاجرت به امارات باید بدانید عبارت‌اند از:

  • هدف از مهاجرت: اولین قدم، تعیین هدف شما از مهاجرت به دبی است. آیا به دنبال کار هستید؟ می‌خواهید تحصیل کنید؟ یا به دنبال جمع شدن با خانواده خود هستید؟ انتخاب مدرک زبان مناسب تا حد زیادی به هدف شما از مهاجرت بستگی دارد.
  • مهارت زبان شما: سطح فعلی مهارت زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنید. آیا نیاز به شرکت در کلاس‌های آمادگی دارید؟ چه مدت‌زمانی برای آمادگی برای آزمون زبان نیاز دارید؟
  • هزینه آزمون: هزینه ثبت‌نام در هر آزمون زبان متفاوت است. قبل از ثبت‌نام در آزمون، هزینه آن را به‌طور کامل بررسی کنید.
  • اعتبار مدرک زبان: برخی از مدارک زبان دارای اعتبار محدودی هستند. قبل از ثبت‌نام در آزمون، از تاریخ اعتبار مدرک زبان اطمینان حاصل کنید

منابع آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر در سطح زبانی خوبی قرار ندارید و باید زمانی را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید، باید بدانید که روش و زمان یادگیری در هر فرد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. همه‌چیز به میزان تلاش شما در این راه بستگی دارد. اما در حالت کلی شما می‌توانید به این روش‌ها به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید:

  • موسسات آموزشی زبان: در دبی موسسات آموزشی زبان انگلیسی بسیاری وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری این زبان کمک کنند. البته ناگفته نماند که هزینه آن نسبتا بالا است.
  • منابع آنلاین: منابع آنلاین بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت رایگان یا با هزینه کم در دسترس هستند. در این مورد شما باید انگیزه بالا و البته تلاش زیادی داشته باشید.
  • برنامه‌های کاربردی یادگیری زبان: برنامه‌های کاربردی موبایل بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در اوقات فراغت خود استفاده کنید. این مورد نیز نیازمند تلاش بالای شما خواهد داشت.

سوالات متداول

در این مقاله سعی کردیم تا به همه موارد مهم در زمینه مدرک زبان برای مهاجرت به دبی اشاره‌کنیم . اما اگر همچنان ابهاماتی در این زمینه برایتان وجود دارد، در ادامه با ما همراه باشید. ما به برخی از متداول‌ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

آیا مدرک زبان برای مهاجرت به دبی ضروری است؟

در همه موارد ارائه مدرک زبان ضروری نبوده و شما ابتدا باید هدف مهاجرت و نحوه مهاجرت خود را مشخص کرده تا با توجه به آن بدانید که به چه مدرک زبانی و چه سطح نمره ای نیاز دارید. اما در حالت کلی آشنایی به زبان انگلیسی امری حیاتی برای زندگی در دبی است.

زبان رسمی در دبی چیست؟

زبان رسمی دبی عربی است. اما از آنجایی که نود درصد جمعیت دبی را مهاجران تشکیل داده اند، تقریبا همه مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند.

آیا داشتن مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به دبی ضروری است؟

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم، در برخی از موارد شما نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

مدرک زبان انگلیسی مورد قبول برای مهاجرت به دبی کدام است؟

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به دبی با توجه به روشی که قصد مهاجرت دارید، تعیین می‌شود. در این مقاله به آن‌ها اشاره شد.

آیا داشتن مدرک زبان عربی برای مهاجرت به دبی ضروری است؟

داشتن مدرک زبان عربی ضروری نیست. اما آشنایی با زبان عربی می‌تواند یک مزیت بزرگ برایتان به شمار آید.

سخن پایانی

دبی که امروزه به‌عنوان قطب اقتصادی منطقه شناخته می‌شود، موفق شده است تا سرمایه‌گذاران سراسر دنیا را به خود جذب کند. به‌طوری‌که اکنون شاهد این هستیم که نود درصد جمعیت دبی را مهاجران تشکیل می‌دهند. همین موضوع باعث شده است تا بدون داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به دبی دچار مشکل شوید. اگرچه در برخی از موارد، ارائه مدرک زبان برای مهاجرت به امارات ضروری نیست، اما در حالت کلی باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. درنهایت باید بگوییم که با مشخص کردن جایگاه شغلی و یا روشی که قصد مهاجرت به دبی را دارد، می‌توانید با مدرک زبان مناسب و موردنیازتان آشنا شده و با آمادگی کافی می‌توانید احتمال موفقیت خود را در این مسیر افزایش دهید.


نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

مقالات پربازدید

بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت: راهنمای جامع برای ایرانیان

19 شهریور, 1403
خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی: قیمت خانه و آپارتمان در امارات ۲۰۲۴

16 شهریور, 1402
ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵: زمان، شرایط و هزینه لاتاری امریکا ۱۴۰۳

19 مهر, 1402
اقامت کاری دبی

اقامت کاری دبی: شرایط و هزینه ویزای کار امارات ۲۰۲۴

04 خرداد, 1402
شرايط اخذ پاسپورت دومينيكا قیمت پاسپورت دومینیکا 2022

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا: قیمت پاسپورت دومینیکا ۲۰۲۴

07 آذر, 1402
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید