روش جاب آفر یعنی چه؟

admin | 12 خرداد, 1399

جاب آفر (Job Offer) روشی برای مهاجرت به کشور کانادا است. پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایان کانادایی جاب آفر نام دارد. از سال ۲۰۱۵، کشور کانادا سیستم آنلاینی به نام مهاجرت سریع (Express Entry) راه اندازی کرد. این سیستم متقاضیان را بر اساس معیارهایی رتبه‌بندی می‌کند. در نهایت، به برترین افراد اقامت دائم کانادا داده می‌شود. اصلی‌ترین شرط کسب امتیاز لازم برای مهاجرت از طریق این سیستم، داشتن مهارت در حرفه‌‌های مورد نیاز کشور کانادا (Skill Worker) یا داشتن پیشنهاد کاری (Job Offer) از طرف کارفرمایان کانادایی است.

برای آشنایی با نحوه مهاجرت به کانادا از طریق روش جاب آفر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پیشنهادات شغلی قابل قبول در روش جاب آفر

گفتیم که با داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایان کانادایی می‌توان برای مهاجرت به کانادا اقدام نمود. اما نکته مهم این است که همه پیشنهادات کاری در این روش قابل قبول نیستند. برای اینکه متقاضی بتواند امتیاز کافی را در سیستم مهاجرت سریع کسب کند، پیشنهاد کاری او باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • تمام وقت باشد (حداقل ۳۰ ساعت در هفته)
  • مدت همکاری حداقل یک سال باشد
  • شغل پیشنهادشده از مشاغل مورد نیاز کشور کانادا بوده و نیازمند فرد خارجی متخصص باشد (گواهی LMIA)
  • حقوق مشخصی داشته باشد
  • کارفرما در سفارت، کنسولگری و… مشغول به کار نباشد

اگر جاب آفر شما شرایط بالا را دارد، باید نسخه کتبی از آن تهیه کنید. سیستم مهاجرت سریع تنها به پیشنهادات شغلی کتبی و رسمی امتیاز می‌دهد. در نسخه کتبی جاب آفر باید جزئیات شغل پیشنهادی مانند میزان حقوق، مشخصات کارفرما، وظایف فرد استخدام‌شونده، ساعات کاری و… به طور کامل ذکر گردد.

در نهایت، فرد متقاضی این نسخه کتبی به همراه گواهی LMIA را در سیستم مهاجرت سریع ثبت می‌کند. گواهی LMIA باید از کارفرما دریافت گردد. اگر شغلی که به آن دعوت شده‌اید گواهی LMIA ندارد، لازم است که گواهی معافیت از LMIA را از کارفرما گرفته و در سیستم مهاجرت سریع ارائه دهید.

نکته مهم دیگر این است که کارفرمای کانادایی باید به سیستم مهاجرت سریع ثابت کند که شما مهارت و توانایی لازم را برای اشتغال به کار مورد نظر دارید. می‌توانید یک نمونه جاب آفر را در تصویر زیر مشاهده نمایید:

 

مراحل بعد از ثبت جاب آفر در سیستم مهاجرت سریع

پس از ثبت نام در سیستم مهاجرت سریع و تحویل مدارک خواسته شده، سیستم متقاضیان واجد شرایط را به طور جامع رتبه‌بندی می‌کند. حداقل امتیازات لازم برای کسب اقامت دائم کانادا به شرح زیر است:

  • مشاغل مدیریتی: ۲۰۰ امتیاز
  • دیگر مشاغل: ۵۰ امتیاز

امتیازی که فرد کسب می‌کند کاملاً بستگی به شرایطش دارد. برای مثال، داشتن گواهی LMIA 50 امتیاز به رتبه فرد اضافه می‌کند. در صورتی که متقاضی از امتیاز بالایی برای مهاجرت از طریق روش جاب آفر برخوردار باشد، به او اطلاع‌رسانی خواهد شد و اقامت دائم کانادا را دریافت خواهد کرد. این روند تنها در حالتی انجام می‌شود که فرد متقاضی دارای سوابق کیفری نباشد.

جمع بندی

در مجموع، روش جاب آفر نیز مانند روش اسکیل ورکر راه نسبتاً سریعی برای مهاجرت به کانادا است. پس از دریافت نسخه کتبی پیشنهاد کاری از طرف کارفرما، به سادگی می‌توانید ثبت نام در سیستم مهاجرت سریع را شروع کنید. یافتن پیشنهادات کاری مناسب از طرف کارفرمایان کانادایی چندان سخت نیست؛ تنها لازم است که مهارت‌های خود را اثبات کرده و رزومه‌ای با استانداردهای کانادایی تهیه نمایید. استفاده از برنامه LinkedIn می‌تواند در یافتن جاب آفر بسیار موثر باشد.

 

 


نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

مقالات پربازدید

بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت: راهنمای جامع برای ایرانیان

19 شهریور, 1403
خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی: قیمت خانه و آپارتمان در امارات ۲۰۲۴

16 شهریور, 1402
ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵: زمان، شرایط و هزینه لاتاری امریکا ۱۴۰۳

19 مهر, 1402
اقامت کاری دبی

اقامت کاری دبی: شرایط و هزینه ویزای کار امارات ۲۰۲۴

04 خرداد, 1402
شرايط اخذ پاسپورت دومينيكا قیمت پاسپورت دومینیکا 2022

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا: قیمت پاسپورت دومینیکا ۲۰۲۴

07 آذر, 1402
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید