بهترین دانشگاه های دبی

بهترین دانشگاه های دبی برای تحصیل کدامند؟

admin | 02 دی, 1402

دبی یکی از شهرهای پیشرفته خاورمیانه است که با سیستم‌های آموزشی نوین و امکانات رفاهی فراوان، برای دانشجویان نیز تبدیل به مقصد جذابی شده است. در این مطلب بهترین دانشگاه های دبی را معرفی می‌کنیم.

در حال حاضر دبی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می‌شود که بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. دبی به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری نیز شناخته می‌شود و سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید می‌کنند. اما امروزه جذابیت‌های دبی فقط برای گردشگران نیست و دانشجویان زیادی نیز برای تحصیل به این شهر می‌روند. در این مطلب ابتدا مزایای تحصیل در دبی و سپس بهترین دانشگاه های دبی را معرفی خواهیم کرد. برای خرید ملک می‌توانید با متخصصان ما در پث وی در تماس باشید.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های دبی

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های دبی چیست؟

از مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های دبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

حق کار در حین تحصیل

یکی از مزیت‌های تحصیل در دبی این است که دانشجویان می‌توانند همزمان با تحصیل، مشغول به کار و حرفه مورد نظرشان نیز بشوند. البته دانشجویان باید مجوز کار بگیرند، یک سال از زمان تحصیل آنها گذشته باشد و از دیگر دستورالعمل‌های مربوط به کار نیز پیروی کنند.

وجود دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی

می‌توانید برای تحصیل به بهترین دانشگاه های دبی مراجعه کنید و از سطح استانداردهای آموزشی بالای آنها بهره ببرید.

در دسترس بودن امکانات و بهترین امکانات رفاهی

دبی شهر پیشرفته‌ای‌ست و با تحصیل در این شهر، امکانات و منابع زیادی مانند دوره‌های مختلف آموزشی و مشاوره‌های شغلی مناسب در دسترس شما خواهند بود. همچنین هیچ تفاوتی میان دانشجویان بومی و دانشجویان بین‌المللی برای استفاده از امکانات رفاهی وجود ندارد.

بهترین دانشگاه های دبی برای تحصیل

کارآموزی

با تحصیل در دبی، امکان کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو نیز فراهم خواهد بود.

اعتبار مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی امارات و دبی معتبر هستند و با تحصیل در آنجا، امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آمریکا، کانادا و بریتانیا نیز برای دانشجو فراهم خواهد بود.

امنیت بالای زندگی

کشور امارات و شهر دبی امنیت بالایی دارند و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با کمترین نگرانی درباره امنیت خود به تحصیل در دبی بپردازند.

نزدیکی به ایران

از نظر مسافت، دانشجویان ایرانی از این بابت نیز خیالشان راحت است که از ایران خیلی دور نیستند و تردد میان دو کشور برای آنها مشکل‌ساز نخواهد بود.

کار پس از تحصیل

دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل خود، می‌توانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند و مشغول به کار و زندگی در دبی شوند.

بهترین دانشگاه های امارات

۱۰ تا از بهترین دانشگاه های دبی برای تحصیل

در ادامه بهترین دانشگاه های دبی برای تحصیل را معرفی می‌کنیم.

۱. دانشگاه زاید (Zayed University UAE)

نام این دانشگاه دولتی از حاکم ابوظبی و بنیانگذار امارات متحده عربی، یعنی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، گرفته شده است. دانشگاه زاید در سال ۱۹۹۸ به عنوان سومین دانشگاه تحصیلات عالی تاسیس شده و از همان زمان در میان بهترین دانشگاه های دبی قرار گرفته است.

۲. دانشگاه آمریکایی دبی (American University in Dubai)

دانشگاه خصوصی آمریکایی در دبی در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و در رتبه کشوری ۴ قرار دارد. این موسسه آموزش عالی از سیستم آموزشی آمریکایی استفاده می‌کند و همین موضوع نیز آن را در میان بهترین دانشگاه های دبی قرار داده است. اگر در این دانشگاه تحصیل کرده باشید، می‌توانید برای ادامه تحصیل به راحتی به دانشگاه‌های آمریکایی، انگلیسی و کانادایی بروید و اقامت آنها را نیز کسب کنید. در دانشگاه آمریکایی دبی می‌توانید رشته‌های مدیریت کسب و کار، معماری و رسانه و ارتباطات را پیدا کنید.

۳. دانشگاه کانادایی دبی (Canadian University Dubai)

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های دبی ، دانشگاه کانادایی دبی محسوب می‌شود که رتبه کشوری ۵ دارد و یک موسسه خصوصی است. این دانشگاه از فناوری‌های پیشرفته در کلاس‌های درسش بهره می‌برد و تمرکز آن روی کارآفرینی، تحقیق و رویکردی متفاوت برای آموزش و یادگیری است. دانشگاه کانادایی دبی در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده است و از سیستم آموزشی کانادا استفاده می‌کند.

۴. مدرسه تجاری بین المللی هالت (Hult International Business School)

یکی از بهترین دانشگاه های دبی برای رشته‌های مدیریت کسب و کار و بازاریابی، مدرسه تجاری بین المللی هالت است. از رشته‌های دیگر این دانشگاه می‌توانیم به MBA، دوره‌های کارشناسی ارشد و مدیریت MBA اجرایی اشاره کنیم. این مدرسه بین‌المللی به دلیل برگزاری ترم‌های گردشی در جهان معروف شده است. دانشجویان آن می‌توانند در بهترین بازارهای جهان همچون بوستون، لندن، سانفرانسیسکو، نیویورک، شانگهای و دبی تجربه کسب کنند. برنامه درسی این دانشگاه هر سال در ماه سپتامبر شروع می‌شود.

۵. دانشگاه جمیرا (Jumeira University)

اگر به دنبال رشته‌هایی چون بهداشت و درمان، مدیریت کسب و کار و مطالعات اسلامی هستید، دانشگاه جمیرا یکی از بهترین دانشگاه های دبی برای شما محسوب می‌شود. این موسسه یکی از جدیدترین دانشگاه‌های دبی است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده، اما خیلی زود به موفقیت‌های چشمگیری رسیده است. سالانه چهار هزار دانشجو وارد دانشگاه جمیرا می‌شوند و از خدمات تحصیلی آن استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که لازمه‌ی ورود به این دانشگاه، حداقل نمره تافل ۵.۵ است.

دانشگاه برتر دبی

۶. آکادمی آموزش عالی مانیپال (Manipal Academy of Higher Education)

آکادمی آموزش عالی مانیپال که به اختصار با نام MAHE نیز شناخته می‌شود، یک دانشگاه خصوصی در هندوستان است که در دبی و مالزی نیز شعبه دارد. دانشگاه اصلی در سال ۱۹۵۳ تاسیس شده است، اما شعبه دبی آن در سال ۲۰۰۳ فعالیتش را آغاز کرد. دوره‌های پایه، کارشناسی و کارشناسی ارشد را می‌توانید در این آکادمی و در رشته‌های گوناگون پیدا کنید. پردیس دانشگاه مانیپال در دبی بسیار پیشرفته است و برخی از امکانات آن عبارتند از آزمایشگاه‌های برنامه‌نویسی و تلویزیون برای تمام رشته‌های دانشگاهی، خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه و امکانات ورزشی و تفریحی در خوابگاه‌ها.

۷. دانشگاه ابوظبی (Abu Dhabi University)

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های دبی ، دانشگاه ابوظبی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است و حدود ۸۰۰۰ دانشجو دارد. در این دانشگاه می‌توانید رشته‌های هنر، زبان، مدیریت، علوم کامپیوتر و علوم ارتباطات را پیدا کنید. برای تحصیل در دانشگاه ابوظبی باید حداقل نمره تافل ۵ داشته باشید. در این موسسه آموزشی ۲۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

۸. موسسه فناوری و علوم بیرلا، پیلانی (Birla Institute of Technology and Science, Pilani)

موسسه فناوری و علوم بیرلا که با نام اختصاری BITS نیز شناخته می‌شود، در واقع یک دانشگاه هندی است که در سال ۱۹۶۴ در پیلانی تاسیس شده است. اما این موسسه ساختمان‌های دانشگاهی‌اش را در شهرهای دیگر از جمله دبی گسترش داده است. پردیس دانشگاه بیرلا در دبی در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و کارش را شروع کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های دبی شناخته می‌شود. رشته‌های این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای متقاضیان در دسترس هستند و بهترین آزمایشگاه‌ها و امکانات و همچنین خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان آن فراهم شده است.

۹. دانشگاه هریوت وات دبی (Heriot-Watt University Dubai)

دانشگاه هریوت وات دبی یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین دانشگاه های دبی است که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده. این پردیس دانشگاهی در واقع بخشی از دانشگاه قدیمی هریوت وات اسکاتلندی است که در سال ۱۸۲۱ تاسیس شده بود. دانشگاه هریوت وات دبی اولین پردیس دانشگاهی دبی بود که دانشگاه اصلی آن خارج از کشور قرار داشت. بیش از ۵۰ دوره معتبر کسب و کار، رسانه، مهندسی، روانشناسی و طراحی مد در این دانشگاه موجود هستند.

۱۰. دانشگاه خلبانی دبی

دانشگاه خلبانی دبی در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد و در حال حاضر از بهترین دانشگاه های دبی محسوب می‌شود. این کالج از معتبرترین استانداردهای بین‌المللی استفاده می‌کند. اگر قصد تحصیل در دانشگاه خلبانی دبی را دارید باید بدانید که علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل، باید هزینه برنامه‌های پرواز خود را نیز به صورت جداگانه پرداخت کنید.

دانشگاه های برتر دبی

سخن پایانی

دبی یکی از بهترین مقاصد گردشگری و از شهرهای پیشرفته خاورمیانه است. این شهر که به عنوان بزرگترین شهر امارات متحده عربی نیز شناخته می‌شود، از نظر امکانات تحصیلی نیز مورد توجه است. در این مطلب بعد از مرور مزایای تحصیل در دبی، بهترین دانشگاه های دبی را معرفی کردیم. از مزیت‌های تحصیل در دبی می‌توانیم به سیستم‌های آموزشی نوین، امکانات رفاهی گسترده، امکان انجام کارهای نیمه وقت هنگام تحصیل و امنیت بالای دبی اشاره کنیم. برخی از دانشگاه های برتر دبی نیز عبارتند از دانشگاه زاید، دانشگاه آمریکایی دبی، دانشگاه کانادایی دبی، مدرسه تجاری بین المللی هالت، دانشگاه جمیرا، آکادمی آموزش عالی مانیپال، دانشگاه ابوظبی و موسسه فناوری و علوم بیرلا. برای سفر و خرید ملک در دبی، می‌توانید از خدمات گسترده ما در مجموعه پث وی بهره ببرید.


نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 9 =

مقالات پربازدید

بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت: راهنمای جامع برای ایرانیان

19 شهریور, 1403
خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی: قیمت خانه و آپارتمان در امارات ۲۰۲۴

16 شهریور, 1402
ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵: زمان، شرایط و هزینه لاتاری امریکا ۱۴۰۳

19 مهر, 1402
اقامت کاری دبی

اقامت کاری دبی: شرایط و هزینه ویزای کار امارات ۲۰۲۴

04 خرداد, 1402
شرايط اخذ پاسپورت دومينيكا قیمت پاسپورت دومینیکا 2022

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا: قیمت پاسپورت دومینیکا ۲۰۲۴

07 آذر, 1402
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید